11 Kasım 2013 Pazartesi

PANKEK (PANCAKE)


Geçen hafta kahvaltıya gelecek misafirlerime, biraz da rahatsız olmam sebebiyle, birgün önceden ya da sabah erken kalkaraktan birşeyler hazırlamak nasip olmadı. Ne hamurla uğraşasım ne de börek içi hazırlayasım gelmedi. 
Sonra nasıl olduysa bu pankekler geldi aklıma.. Daha önceden denemiş ve çok severek yemiştik ailece. Cahide Hanımın sitesinden aldığım bu tarif gerçekten kurtarıcı oldu benim için.

Amerikalıların meşhur kahvaltılığı bu. Genelde tatlıyla tüketiyorlar...
Misafirlerimin de pek hoşuna gitti. Kahvaltılıklardan içine koyup dürüne dürüne yemek pek zevkli oldu. 
Hele minik kızım bayıldı...
Eşimin tepkisi de şu oldu: '' Sen bunu daha önce de yapmıştın ben unutuyorum sen unutmayıp arada yapsana:))''
Bir hafta içinde iki kere yaptım ben de...
Size de tavsiye ediyorum. Hem kolay hem eğlenceli hem lezzetli bir kahvaltılık isterseniz...

Malzemeler:

-2 adet yumurta
-1 su bardağı süt
-1 çay bardağı su
-1 çay bardağı zeytinyağı
-1 tatlı kaşığı şeker
-Yarım paket kabartma tozu
-2 su bardağı un
-Tuz (ben yarım tatlı kaşığı kadar koydum)

Yapılışı

-Un ve kabartma tozu haricindeki malzemeyi iyice karştırın.
-Unu ve kabartma tozunu da ekleyip tekrar karıştırın.
-Teflon ya da yanmaz tava ısındıktan sonra tavaya birer kepçeye yakın dökerekten pişirin.
-Bir yüzü resimdeki gibi delik delik olunca arkasını çevirin ve arka yüzü de kızarınca tavadan alın.
Çok çabuk pişiyorlar, merak etmeyin..



Hepinize afiyet olsun, inşallah dener ve beğenirsiniz...


6 yorum:

  1. Kesinlikle kurtarici kesinlikle guzel..ekmegim olmayinca da yaparim bazen severek yenir,rabbim yoklugunu gostermesin ellerine saglik sifa olsun.

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel görünüyor canim ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Afiyet olsun eminim sizin yaptığınız daha güzel oluyordur:))

      Sil