7 Kasım 2013 Perşembe

BALKABAKLI KEK

Herkese Merhabalar,
Bizim buralarda her taraf balkabağı doluydu birkaç hafta öncesine kadar...
Malum cadılar bayramı olunca, her tarafta garip yaratıklar, değişik kostümlerle kapınıza şeker toplamaya gelen çocuklar... 
E bu da bir sektör.. Balkabağı yetiştiricilerinin en verimli dönemi şu sıralar... 
Hazır her yerde kabak varken ben de Amerikalıların pumpkin kek deyip dudukları keki deneyeyim dedim. Tam olarak böyle değil ama ben bu keki yine daha önce bir yerde yemiş ve birkaç dilim daha yemekten kendimi alamamıştım. O nedenle de balkabağı görünce hemen aklıma bu tarifi denemek geldi.
Oldukça hafif ve lezzetli bir kek oluyor...
Kesinlikle tavsiye ederim.

Balkabaklı kek için ihtiyacımız olanlar;

-3 yumurta
-1 su bardağı şeker (bir iki kaşık daha ilave edebilirsiniz ben az şekerli severim genelde)
-Yarım su bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım)
-1 su bardağına yakın ceviz
-Tatlı kaşığının ucuyla tarçın
-1 paket vanilya
-2 su bardağı un
-Çay kaşığının ucuyla karbonat
-Küçük boy balkabaının üçte biri ( püresi bir su bardağı kadar oluyor)

Yapılışı

-Kabağı az suda haşlayıp yumuşayınca püre haline getirin.
-Yumurtaları şekerle beyazlayana kadar çırpın.
-Sıvıyağı ve balkalabağı pürenizi de ekleyip çırpmaya devam edin.
-Unu, kabartma tozunu, vanilyayı, tarçını ve karbonatı eleyerekten ilave edin.
-En son cevizi de ekleyip fazla abartmadan malzemeler karışıncaya kadar karıştırın.
-Yağlayıp unlaığınız kek kalıbına karışımınızı dökün.
-Önceden ısıttığınız 180 derece fıında önce 15 dakıka sonra 160 dereceye indirmek suretiyle yaklaşık 30 dakika kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
-Ilıyınca kalıptan çıkarıp servis edin...

Afiyet olsun

7 yorum:

  1. Harika görünüyor daha önce bal kabaklı hiç denememistim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun:))
      Herhalde bir yerde yiyip beğenmiş olmasaydım ben de denemezdim ama evdeki herkesten (iki yaşındaki kızım dahil) tam not aldı kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil
  2. bal kabağının tam zamanı denmek lazım sanırım değişik kekler hemen denenmeli elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Yaptım super oldu tesekkurler tam tarif

    YanıtlaSil
  4. Muhtesem oldu tam tarıf cok guzel oldu

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık... Tariflerinizi yakından takip ediyoruz. Ben de yeni açtığım bloğuma destek bekiloyrum. Çok teşekkürler
    http://eniyikektarifleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil