11 Eylül 2013 Çarşamba

Ballı Çikolata Soslu Brownie (hersheys'den)

Sabah kalkıp da birkaç saat sonraki arkadaş buluşmasına elim boş gitmemek adına mutfağa koşunca aklıma hem lezzetli hem kolay olmasından sebep bu tarif geldi... Hımmm tabi bir de evde süt yoktu:)) oh iyi ki de yokmuş. Herkes bayıldı, hele ki çocuklar...
Bense yıllar önce kantine koşup nasıl şu mini keklerden aldığımı hatırladım... Tadı onlar gibi hatta daha da güzeldi..
Üstündeki sosun tarifini daha önce hiçbir yerde görmemiştim.. Burdaki hazır pastaların üstündeki soslara benziyor. Zaten ilk başta sosu da kendim yaptığıma inanmadılar:)) 
İçinde bal var bu sosun, tadı biraz değişik gelebilir bazılarına bilmiyorum ama benim ikram ettiğim herkes bayıldı... Kesinlikle denemelisiniz...
Malesef brownimiz bütünken fotoğrafını  çekemedim o zaman çok daha güzel gözüküyordu. Bu da son dilim, fotoğrafını zar zor çektim.:)

Tarifi Ameikanın ünlü çikolata markası hersheys in sitesinden aldım....



Malzemeler
 
1 su bardağı eritilmiş tereyağı
1.5 su bardağı şeker
1 paket vanilya 
4 yumurta
1 su bardağı un
2/3 su bardağı kakao
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı fındık ( fındığım yoktu ceviz koydum ama eminim fındıklı daha güzel olur)

Çikolata sosu (isteğe bağlı)

3 yemek kaşığı yumuşak tereyağı
3 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı bal
Yarım paket vanilya (benim yoktu koymadım)
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı süt

Yapılışı:

Tereyağ,şeker ve vanilyayı çırpın.
Yumurtaları tek tek ekleyip çırpmaya devam edin.
Ayrı bir yerde un, kakao, kabartma tozu ve tuzu karıştırın ve bu karışımı sıvı karışımla birlikte çırpın.
Fındıkları ekleyin.
Ve yağlamış olduğunuz 24 cm lik yuvarlak kalıba ya da kare kek kalıbınıza dökün.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 25 dk ya da kürdan testini geçene kadar pişirin.

Sosun yapılışı:

Küçük bir kasede tereyağı, kakaoyu ve balı kaşık yardımıyla döve döve karıştırın:)
Pudra şekeriyle sütü de ekleyin ve sosumuz sürülebilecek hale gelene kadar karıştırmaya (ya da ezmeye) devam edin...
Yaklaşık 1 su bardağı olan bu sosu kek ılıyınca üzerine dökün...

Afiyet bal şeker olsun...:))




14 yorum:

  1. mutlaka çok güzel olmuştur...yapanın eline sağlık..AYNUR YILDIZ KARATAŞ..

    YanıtlaSil
  2. cok guzelbır tarıfmıs elıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Şu an kahvemin yanında çok değil minik bir parçacık dahi olsaydı fena mı olurdu:)
    Lezzeti görüntüsünden belli ellerine sağlık canım:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tarif paylaşmanın da böyle kötü bir tarafaı var işte. İnsanın canını istetiyoruz:))
      Bir yolu olsa da gönderebilsek...

      Sil
  5. Nefis Görünüyor.. Ellerine Sağlık Arkadaşım.. Kaydettim En kısa zamanda deneyeceğim :) Tam benlik bir lezzet :)

    www.degisiktatlar.com

    www.tarifrehberi.com

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor:) takipçinizim bende beklerim http://birfiskelezzet.blogspot.com/ sevgilerimi bıraktım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, gelirim tabi... sizi de ekliyorum hemen listeye..

      Sil
  7. ellerinize sağlık çok iştah açıcı Hünerli Hanımlarda blogunuzu gördüm takibe aldım bende beklerim selamlar.

    YanıtlaSil