19 Ocak 2014 Pazar

Kaşarlı, Ispanaklı, Kıymalı Pidelerrrrr

İşte vatan hasretinin sonucu başka bir tarif...

Bizim oralarda meşhurdur;
Arefe günleri ya da bir şekilde ailecek bir araya gelinecek günlerde, pidenin iç malzemesi hazırlanır (koca bir leğen kadar) başının üstüne konur doğru pideciye....:)
Sonra odun ateşinde pişen pideler sofraya konur isteyen istediği kadar, tabiri caizse burnunu batıra batıra yer.

Hala öyle mi bilmiyorum...
Bildiğim o pidelerin tadını başka hiçbir yerde bulamadığım...

Canım çok isteyince oturduğum yere bir buçuk saat uzaklıktaki restorana gittik pide yiyelim diye ama alakası yoktu bizim oraların pideleriyle... Bir kere pide dediğin yumuşak olacak, orda yaptıkları çıtır bir hamurla lahmacunvari bir şeydi...

Benim evde yaptıklarım bile daha güzel oldu.

Aslında daha önce birkaç defa daha yapmıştım ama nedense bu sefer hamur aşamasında biraz zorlandım. Acelem vardı biraz, zaten beklediğimden sert olan hamuru iyice mayalanmasını beklemeden bezelere ayırıp iç harcını doldurdum, fırına verdim. Çok ümitli değildim ama öyle güzel oldular ki...yumuşacık, kapış kapış gitti yine.

Malzemeleri kendi yaptığım gibi vereceğim ama lütfen un ayarını yine de kendi ununuza göre yapın. Mesela benim daha önce yaptığım unla beş bardak koymam gerekirken bu sefer iki bardaktan az fazla koyduğumda hamur istediğim gibi toparlanmıştı bile...

Bu ölçülerle beş büyük boy pide çıktı.





Denemek isteyenler için malzemeler;

-1 su bardağı ılık su
-1/2 çay bardağı şeker ( biz hamurda şeker tadını çok sevmiyoruz sizi rahatsız etmiyorsa şeker miktarını biraz daha arttırabilirsiniz.)
-1,5 tatlı kaşığı tuz
-1,5 tatlı kaşığı instant maya

Kıymalı Harç için;

-250 gr kıyma
-Bir büyük boy ya da iki küçük boy soğan
-Tuz, karabiber
-Yeteri miktarda kaşar peyniri rendesi
-Üstünü yağlamak için tereyağı

Ispanaklı Harç için,

-Yarım kilo ıspanak
-Bir soğan
-Tuz
-Yeteri miktarda kaşar peyniri rendesi
-Üstünü yağlamak için tereyağı

Yapılışı;

-Suyu yoğurma kabına alıp içine mayayı serpiştirdim ve 15 dk kadar kabarmasını bekledim.
-Tuz ve şekeri ekleyip kontrollü olarak unu ekledikten sonra yoğurmaya başladım.
-Hamur elime yapışmamaya başladığında un eklemeyi bıraktım ve beş dk kadar daha yoğurdum.
-Ne yumuşak ne set bir hamur oldu.
-Kabımı sofra bezine oturtup ağzını kapattım ve etrafını sardım, mayalanmaya başladı.

-O mayalanırken ben ince doğradığım soğanı kıymayla bir güzel yoğurdum. (Soğanın çok olması bu pidenin en önemli özelliklerinden birisi)
-Zeytinyağı gezdirdiğim tavada kıymayı bastıra bastıra açtırdım ve sulanıp suyunu az çekene kadar ocakta beklettim.
-Tuz ve baharatları atıp harcı ılımaya bıraktım.

-Ispanakları ince doğradım.
-Soğanı da yemeklik doğrayıp, zeytinyağı gezdirdiğim tavada rengi az değişene kadar soğanları kavurdum.
-Ispanakları da ekleyip beş dk kadar ocakta tuttum
-Tuzunu ilave edip hamura doğru yöneldim:)

-Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp merdaneyle oval şekilde açtım.
-İçine cömertçe harcımı yaydım.
-Üstüne kaşar rendesini gezdirdim ki yapışma işlemi gerçekleşsin.
-Önceden ısıttığım 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pideciklerimi pişirdim.
-Fırından alınca üzerine tereyağı sürdüm ve ayran yapmak için buzdolabına doğru yöneldim:)))




Biz yerken çok mutlu olduk, darısı başınıza....  :))

2 yorum:

  1. Hepsi çok güzel gözüküyor iştahım açıldı resmen :D

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli gözüküyor karnım acıktı!
    www.intrustweeat.com

    YanıtlaSil