16 Aralık 2013 Pazartesi

ARABİATTA SOSLU PENNE MAKARNA


Bence mutfak denen bu atolyede malzemelerin arasinda devrim buluş ya da büyük nimet diyebileceğimiz birçok malzeme var... 

Makarna bunlardan kesinlikle bir tanesi..

Küçükken annem yemekte ne yapsak diye sorsa hemen 'makarnaaa' diye çığlık atardım. Kızım da aynı benim gibi. Gerçek şu ki, aradan yıllar geçse de ben hala makarnayı geçiştirme öğünü olarak değil, bildiğin sevdiğin yemek olarak tüketiyorum. Hatta bazen etrafımdaki insanlar, tembellikten makarna yapmayı seçtiğimi düşünseler de, alakası yok, ben hep sevdiğim için yapıyorum.:)

Benim için çeşidi farketmez. Gerçi spagettiye daha bir bayılırım ama kızımla yemek işkenceye dönüştüğü için artık pek spagetti almıyorum. Geçenlerde markette penne makarna yazısını görünce belki değişik birşeydir dedim, sanırım değişik falan değil, bildiğin düdük makarna.. Ama aşağıda tarifini göreceğiniz sosla yapınca 
gerçekten çok güzel bir makarna oldu. Tavsiye ederim....

ARABIATTA SOSLU MAKARNA TARİFİ İÇİN MALZEMELER:

1 Paket Penne makarna 

4 olgun domates

1 orta boy soğan

3 Yemek kaşığı Zeytinyağı

2-3 Diş sarımsak

10 tane taze  feslegen (bende taze yoktu kurusunu koydum)

Parmesan, mozarella ya da kaşar peyniri

Karabiber

Tuz

Makarnanızı paketin üzerindeki su miktarına uygun suda tuz ve sıvıyağ ekleyerekten, yani her zamanki hibi haşlayın. 15 dk kadar kaynatın. Haşlayan makarnaları soğuk sudan geçirip geçirmemek size kalmış, ben diğer aşamaya hemen geçeceksem geçirmiyorum ama azıcık bile bekleyeckse geçiriyorum yoksa hamur oluyor.

Diğer tarafta ince doğradığınız soğanları soteleyin. 

Domatesleri rendeleyin.

Yarı sotelenmiş soğanlara sarımsakları da ilave edip biraz da birlikte soteleyin.

Artık soğanların kokusu gelince domatesleri ilave edin.

Domatesler suyunu çektiğinde doğradığınız fesleğeni. karabiberi ve tuzu da ilave edin.

3 dk kadar sonra sosu makarnanızla karıştırın.

Üzerine peynirinizi serpiştirip servis edin...


Afiyet olsun    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder